Sahada yer alan trafik ölçüm sistemleri tarafından Ulaşım Yönetim Merkezine iletilen anlık trafik yoğunluk verileri, Otomatik Yol ve Meteoroloji Gözlem Sensörlerinden alınan meteorolojik veriler ve diğer birimlerden alınan yol ağları üzerinde bulunan altyapı çalışmalarına ait bilgiler, işlenerek Sayısal Trafik Yoğunluk Haritası üzerinde sunulmaktadır. Oluşturulan bu harita Web aracılığı ile yayımlanarak sürücülerin ve yolcuların ekonomik ve konforlu bir seyahat için alternatif güzergâhlara yönlendirilmelerini ve seyahatlerini planlamaları sağlanmaktadır.
Değişken Mesaj Sistemleri ile sürücülerin trafik kazaları, yoğunluk, hava ve yol durumu gibi değişimlerden haberdar edilmesi suretiyle alternatif güzergâhlara yönlenebilmesi ve yol ağı kapasitesinin etkin olarak kullanılması sağlanmaktadır. Üstün donanım, grafik tabanlı çalışma yöntemi ve telsiz ( RF ) haberleşme teknolojisi ile DMP, Akıllı Ulaşım Sistemlerinde örnek bir modüler elektronik sistem uygulamasıdır.
DMS Kullanım Amaçları:
Sürücülere Trafik Kazalarında yol durumlarının bildirilmesi.
Köprü yoğunluklarının bildirilmesi.
Hava koşullarına göre sürücülerin uyarılması.
Sürücüler alternatif güzergahlara yönlendirilerek yol ağının efektif kullanımını sağlamak.
Değişken trafik işaretleri yolun olağan işleyişini aksatacak sis, kar, yağmur, buzlanma gibi doğa olaylarını veya hız limiti uygulamalarını, elektronik denetleme uyarıları, yoğun trafik uyarısı, dikkat ve taşıt sınırlamaları ve benzeri durumlarda sürücüleri bilgilendirme ve yönlendirme amacı ile kullanılmaktadır.
Şerit Yönetim Sistemi
Şerit Yönetim Sistemi bir yolun en yüksek kapasitede kullanılması ve trafikte oluşabilecek olağan dışı durumlarda(kaza,arıza vb.)trafiğin şerit bazlı olarak yönlendirilmesi ve yönetilmesidir.
Şerit Yönetim Sistemi'nde Kullanılan Bileşenler:
Çağrı Merkezi
Çağrı Merkezi Numaramız: 44 44 154
Ulaşım Yönetim Merkezi, 7gün/24saat İstanbul trafiğini ve İstanbul’u gözetleyen, her hangi bir olay anında ilgili kurum, kuruluş ve birimler ile iki yönlü iletişim kuran aynı zamanda sürücü ve yolcuları bilgilendirerek yolculuklarında onlara rehberlik etmek amacıyla kurulmuş, 7 gün 24 saat hizmet veren bir birimdir.
Ulaşım Yönetim Merkezi'nin öncelikli amacı sürücü ve yolculara anlık yol durumu hakkında günün her saati bilgi vermektir. Sürücü ve yolcular, şehir içi yolculuk esnasında veya yolculuk öncesinde çağrı merkezinden aldıkları yol durumu bilgisi, yoğunluk bilgisi, kaza bilgisi gibi bilgiler doğrultusunda seyahatlerini planlamakta ve kendilerine sunulan alternatif güzergâhları kullanabilmektedirler.
Ulaşım Yönetim Merkezi tüm şehir geneline yayılmış trafik kameraları sayesinde sadece İstanbul trafiğini değil, İstanbul’a ilişkin tüm gelişmeleri takip eder ve ilgili birimler ile irtibata geçer.
Çağrı Merkezimiz, trafik kameralarımız, trafik ölçüm sensörlerimizden elde edilen bilgi ve görüntülerin dışında farklı pek çok kaynaktan da bilgi almaktadır. Vatandaşlardan gelen ihbar ve bilgilerin yanında Çağrı Merkezi, tüm İstanbul Büyükşehir Belediyesi birimleri, Afet Koordinasyon Merkezi, İtfaiye, Acil servis, Şehir Hatları, Karayolları Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü gibi pek çok farklı kurum ile devamlı irtibat halinde olup bu kurumlar ile iki yönlü bilgi akışını sağlamaktadır.
Çağrı yanıtlama dışında trafiği yönlendirebilme ve vatandaşları bilgilendirme amaçlı İstanbul’un ana arterlerine yerleştirilmiş olan Değişken Mesaj Sistemi Panolarına (DMS) ve Şerit Yönetim Sistemi Panolarına (ŞYS) bilgi girişleri Çağrı Merkezimiz tarafından yapılmaktadır.