18.02.2020
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kabataş – Mecidiyeköy – Mahmutbey Metro Hattı’nın birinci etabı olan Mecidiyeköy – Mahmutbey hattında ilk test sürüşünü gerçekleştirdi. Başkan İmamoğlu, hattın ilk etabının 19 Mayıs’ta hizmet vermeye başlayacağını duyurdu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 16 Şubat Pazar günü M7 Kabataş – Mecidiyeköy – Mahmutbey Metro Hattı’nın birinci etabı olan Mecidiyeköy – Mahmutbey hattının ilk test sürüşünü gerçekleştirdi.
YAYA YOLU KULLANIMA AÇILDI
Söz konusu hattın yapımı nedeniyle süreli olarak kullanımdan çıkarılan ve inşası tamamlanan Mecidiyeköy Metrobüs Hattı Yaya Bağlantısı’nı da yeniden hizmete açan Ekrem İmamoğlu, İBB üst yönetimi ve Fransa İstanbul Başkonsolosu Bertnard Buchwalter ile birlikte sürücüsüz olarak tasarlanan M7 Test Treni’ne binerek Mecidiyeköy İstasyonu’ndan hattın kontrol merkezinin bulunduğu Tekstilkent İstasyonu’na yaklaşık 30 dakika süren bir yolculuk yaptı. Kontrol merkezinde incelemelerde bulunan İmamoğlu, sonrasında yaptığı konuşmada hatla ve gelecekte eklenecek projelerle ilgili teknik bilgileri kamuoyu ile paylaştı.
“İSTANBUL’UN YÜKÜNÜ HAFİFLETECEK”
M7 Hattı’nın ilk etabı olan Mecidiyeköy – Mahmutbey hattının 19 Mayıs’ta devreye sokulacağının müjdesini veren Başkan İmamoğlu hattın, başta metrobüs olmak üzere İstanbul trafiğinde yoğun bir yükü hafifleteceğini söyledi. Bunun yanı sıra Eminönü – Alibeyköy hattıyla ilgili yoğun bir şekilde çalışmalarının devam ettiğini belirten Ekrem İmamoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“EMİNÖNÜ – ALİBEYKÖY 2020 SONUNA YETİŞECEK”
“Eminönü-Alibeyköy hattı eli kulağında yürüyen çalışmalarımızdan birincisi. O da 2020’nin sonuna doğru, son çeyreğinde İstanbullularla buluşması için yoğun bir çaba içerisindeyiz. Bunlar, geldiğimizde durağanlaşmış, duran noktalar. Buranın 5-6 ay önceki halini, hep beraber gelip görmüştük. Katılan arkadaşlarımız vardı. Temmuz sonuydu diye hatırlıyorum. Çok önemsiyoruz. Neredeyse tabiri caizse, haftada bir iki kez, gündem ve durum değerlendirmesi yapıyoruz metro hatlarımızla ilgili. Örneğin; Bostancı-Dudullu hattı, benim çok sıkıldığım, üzüldüğüm bir hat. Zira, sadece E-5 üzerinde 1000 araçlık otoparkı olan, çok önemli aktarma merkezi konumunda olan birtakım çalışmaları içinde barındıran, aynı zamanda deniz hattıyla buluşturan bir bölümüydü. Şimdi yatırım planına alınması, finansman kaynağının bulunması noktasında önümüzü açan bir olay. İBB olarak, bunu da çok hızlı devreye alma konusunda çok özel üzerinde durduğum bir çalışma. Orada insanları hem iş alanlarıyla buluşturan, yanı sıra durakları E-5 üstünde çakışan, Bostancı’ya, sahile kadar inen, minibüs hattının oradan geçen çok değerli bir hattımız. Bizim için önemliydi oranın yatırım planına alınması. Bir yandan 3 hattımızı devreye almıştık zaten. Göztepe ve Ümraniye hattımız olsun… Sultanbeyli-Çekmeköy hattımız olsun… Tuzla-Pendik hattımız olsun… Ki bunların bir kulağıyla Sabiha Gökçen’e bağlanması, Tuzla-Pendik hattımızın… Önemli hatlar. Aslında Anadolu yakamızda duran hatlarımızın çok yoğun bir şekilde hayata geçmesini, yürümesini planlamış oluyoruz. Söylediğimiz bütün bu işler, bir nevi İstanbul’umuzu, 2024’te, Ulaştırma Bakanlığı’nın da yaptığı hatlarla beraber 600 kilometrelik bir potansiyele ulaşması konusunda hızla bir koşuya geçiyoruz. Bu dediğim hatların, 2020’de, 21’de hizmete açılacak kısımları var. Çok çok önemli, değerli. Heyecan duyuyoruz. Biran önce vatandaşlarımızı, İstanbul’da yoğun bir şekilde metroyla buluşturma konusunda çalışıyoruz. Yeni projelerimiz de bunların ilaveleri olacak. Dediğiniz gibi, İstanbul’un batısı bu anlamda biraz mağdur. Özellikle; Mahmutbey sonrasındaki, Başakşehir’den geçen, Bahçeşehir-Esenyurt bölümüyle buluşan hattımız, aynı şekilde Beylikdüzü… Ki bu Beylikdüzü metrosu, yaklaşık 17 yıldır bekleyen bir metro çalışmasıydı. Beylikdüzü metrosunu da Sefaköy’e bağlanan bölümüyle, oranın da çalışması, projelendirilmesi ve finansmanıyla ilgili yoğun çalışmalarımız sürüyor. Hatta bu hafta oralarla ilgili de brifing aldım. İnşallah ihalesini, en kısa sürede vatandaşlarımıza duyuracağız.”
MECİDİYEKÖY-MAHMUTBEY HATTININ TRAFİĞE ETKİSİ
Trafiğin yoğun olduğu saatlerde Mecidiyeköy-Mahmutbey arası ulaşımın 1,5 saati bulduğunun hatırlatılması üzerine Ekrem İmamoğlu metro hattının açılmasıyla birlikte bu sürenin 30 dakikaya ineceğini belirterek şöyle devam etti:
“15 istasyondan, günde 1 milyon yolcudan bahsediyoruz. Çok yüksek taşıma kapasiteli bir hat bu. Daha sonrasında, Mahmutbey-Esenyurt hattı devreye girdiğinde de burası, 8’li araç çalışmasına uygun hale de gelecek. Sadece burası bir Mecidiyeköy-Mahmutbey hattı değil, Kabataş’ı, Beşiktaş’ı içine katan ve devamında da Esenyurt’a kadar devam eden vagonları da içinde barındıracak bir hat olacak. Az önce gördüğünüz kontrol odamızdaki sistem, bütün bu sistemi içine alan ve zaman içinde de bittikçe, o sistemleri de yönetebilecek kapasiteye ve potansiyele sahip bir projeye dönüşecek.”
AVRUPA YAKASI’NIN İLK SÜRÜCÜSÜZ METROSU
Kabataş ile Esenyurt arasında Avrupa Yakası’nın ilk tam otomatik sürücüsüz metro hattı olarak projelendirilen hattın 1. etabı olan Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, hali hazırda ülkemizin en yüksek yolcu kapasitesine sahip metro hattı olacaktır. Hattın Kabataş kesimi 2. etap olarak ayrıca ihale edilmiştir. Mahmutbey-Esenyurt arasındaki kesimi ise 3. etap olarak ihale edilecektir. 18 kilometre uzunluğundaki Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, tek yönde 28 dakikada 86.400 yolcu taşıma kapasitesine sahip.
Hattın bu etabının tamamen açılması ile;
Mecidiyeköy istasyonunda M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattı ve metrobüs işletmesi ile,
Alibeyköy istasyonunda T5 Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı ile,
Karadeniz Mahallesi istasyonunda T4 Topkapı-Mescidi Selam tramvay hattı ile,
Mahmutbey istasyonunda M3 Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metro hattı ile entegrasyon sağlanacaktır.